Traduction 999

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Madikan

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29 août 2011, 09:34
Bonjour à tous,je viens de terminer le jeu 999 : 9 Hours 9 Persons 9 Doors
et je m'étais dit que c'était vraiment dommage qu'il ne soit jamais sorti en Europe.
Donc j'ai fait une petite recherche sur Google pour voir si il y avait des possibilités et j'ai essayé DSLazy mais il n'y avait pas le fichier des langues donc si quelqu'un pourrait me donner un logiciel capable de le faire avec ce jeu.
Merci.

Bupo

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29 août 2011, 11:28
mais si ! avec un éditeur hexa ! :D

Madikan

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29 août 2011, 11:35
Tu peux m'en donner un bon pour nds s'il te plait?

Unifag

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29 août 2011, 12:47
Tu sais ce n'est pas a la portée de tous le monde de faire sa, il faut s'y connaitre un minimum en hexa et je vois que tu n'a pas l'air de tu connaitre. Mais apres si tu veux quand même essayer voici un éditeur hexadécimale : http://www.pokemon-legendary.com/downloads/Hex-EditorMX.zip
Pour avoir voulu essayer moi aussi la traduction nds je peut te conseiller de chercher a faire la table des caractères, mais je peut me tromper sa fait longtemps que j'avais fait des "recherches" la dessus.

yago58

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29 août 2011, 13:28
Mauvaise section, ce sujet à sa place dans émulation/linkers.

Bupo

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29 août 2011, 13:31
Bah non c'est du ROM-Hacking hein  :baffan:

yago58

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29 août 2011, 13:33
Bah si, c'est pas du rom-hacking pokemon

Où alors le mettre en section jeu vidéos.

Bupo

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02 septembre 2011, 12:00
Citation de: GBAtemp
Citation de: Naridar
Hi everyone! I've been thinking about translating 999: 9 hours 9 persons 9 doors into my language, hungarian. The problem is, I've tried extracting the game with dslazy and the result was a folder roughly 900 kbytes in size. Can anyone help retrieving the text data from the game?
Citation de: RadioShadow
Use CrystalTile2 instead.

- Simply open the rom.
- Then click on Tools, NDS File System.
- Then File, Split ROM.
- Select which folder to save files in.

From having a quick look, the text seems to be stored in the files in the "etc" folder. It is stored in shift-jis format. It seems the Japanese text has been left in there and they have just added the English text next to it. First I've seen that happen.

The text seems to be stored first and then the pointers afterwards. Which is odd, because it is usually the other way round.

The pointers are stored in "long" format. So it is a four hex byte pointer which is stored in reverse. So it would be stored as "BA130000" which leads to the offset "000013BA" in the file.

http://gbatemp.net/index.php?showtopic=271636

Madikan

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04 septembre 2011, 07:36
Citation de: GBAtemp
Citation de: Naridar
Hi everyone! I've been thinking about translating 999: 9 hours 9 persons 9 doors into my language, hungarian. The problem is, I've tried extracting the game with dslazy and the result was a folder roughly 900 kbytes in size. Can anyone help retrieving the text data from the game?
Citation de: RadioShadow
Use CrystalTile2 instead.

- Simply open the rom.
- Then click on Tools, NDS File System.
- Then File, Split ROM.
- Select which folder to save files in.

From having a quick look, the text seems to be stored in the files in the "etc" folder. It is stored in shift-jis format. It seems the Japanese text has been left in there and they have just added the English text next to it. First I've seen that happen.

The text seems to be stored first and then the pointers afterwards. Which is odd, because it is usually the other way round.

The pointers are stored in "long" format. So it is a four hex byte pointer which is stored in reverse. So it would be stored as "BA130000" which leads to the offset "000013BA" in the file.

http://gbatemp.net/index.php?showtopic=271636
Thanks. => Lock

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